Dit is een voorstelling uit de selectie van Festival Cement 2022.
THE WOMAN DESTROYED
Courtney May Robertson | NL
Een digitaal systeem dat eisen stelt waaraan je hebt te gehoorzamen. Durf je dat live aan? Performer Courtney May Robertson [1992] wel. En jij?
Computerlinguïstiek en geluidsprogrammering bepalen in real time een deel van de voorstelling. Zo ontstaat telkens een andere, unieke performance. Onderuitgezakt toekijken kan, maar is quite old skool. Courtney May Robertson nodigt het publiek uit om de onzekerheid en waakzaamheid te ervaren die het digitale systeem oproept.
THE WOMAN DESTROYED is een intrigerende performance over autonomie, onderwerping en tegenspel. Aan actualiteit geen tekort, nu controlesystemen niet alleen in China maar wereldwijd terrein winnen – George Orwell, eat your heart out. Eerder werkte Courtney bij Jan Martens en in de Poetic Disasters Club van
Club Guy & Roni.
Credits
Concept, choreografie en performance: Courtney May Robertson
Geluidsontwerp & programmering: Elisa Batti
Lichtontwerp: Loes Schakenbos
Dramaturgie: Lara van Lookeren & Merel Heering
Technische ondersteuning: Janine de Weerd & Manuel Boutreur
Software-ontwikkeling: Elisa Batti & Aleksandar Koruga
Muziek: CoH / Cosey Fanny Tutti - fuck it & mad
Kostuum: MAISON the FAUX
Grafisch ontwerp: Bas de Geus
Video: Tharim Cornelisse
3D-scan: Jonathan Reus & Cybil Scott
Co-productie met: Dansateliers & ICK Artist Space
Mede mogelijk gemaakt door: Dans Brabant, Grand Theatre Groningen
Financieel ondersteund door: Creative Industries Fund NL, Gemeente Rotterdam, NORMA Fonds & Festival Cement via De Troffel Prijs
Dank aan: Jan Martens, Klaartje Oerlemans & Milou van Duijnhoven